sobota, 24 października 2015

Wojaże książkowe ~ Zbiory M.

Cześć!
Zebrałam dziś swoje książki to tu, to tam i ułożyłam na półce, po czym - po kilkuminutowemu przyglądaniu się im postanowiłam ponownie sięgnąć po nie, lecz tym razem po wszystkie i stworzyć mały wpis o moich zbiorach, a przy okazji podzielić się tym, co mam w pokoju. Gotowi?

1. Legendy Formuły 1 ~ Philip Raby
Jak mówi tytuł - wszystkie legendy według alfabetu od Fernando Alonso począwszy aż na Jacquesie Villeneuve skończywszy. Po pierwszych do sezonu 2008, czyli Lewisa Hamiltona. Nie zapłaciłam za nią dużo, bo tylko piętnaście złotych, jednak myślę, że każdy fan powinien ją mieć.

2. Formuła 1 to ja - Bernie Ecclestone ~ Tom Bower
Biografia Szefa wszystkich Szefów. Muszę przyznać, że bardzo ciekawa książka, niczym powieść detektywistyczna, choć wszystko w niej zawarte to czysta prawda od Bowera i samego Ecclestone'a. Empik, 54.90 złotych. Poleciałam po nią, gdy tylko nadarzyła się gotówka, a wcześniej codziennie chodziłam do sklepu patrzeć, czy jest ;-)

3. Wewnątrz umysły kierowcy Grand Prix ~ Christopher Hilton
I tutaj przytoczę słowa, które właśnie znalazłam przeglądając kartki ów książki. "Bada intymną stronę psychiki kierowcy. Tworzy zwarty portret, pytający o motywy obrania takowej, a nie innej ścieżki oraz ubiega postępowania sportowców, ich tok rozumowania podczas niecodziennej dla nas pracy. Skupia się na tym, co jest najważniejsze dla środowiska motorsportu i świata go tworzącego. Mówi o niebezpieczeństwie, jeździe na granicy możliwości. Granicy życia i śmierci.".

4. Najnowsza biografia Michaela Schumachera ~ Karin Sturm
Ciekawa. Opisująca życie i dążenie do sukcesu Schumachera, a w obliczu jego wypadku na nartach, przejmująca i wywołująca łzy. Prezent na zeszłoroczne Mikołajki.

5. Formuła 1. Legenda i Rzeczywistość ~ Nina Lengyel
Napisana przez Polkę, która przyjaźniła się Fittipaldim. Mieszkała w Genewie, a na padoku była znana jako korespondentka wielu agencji prasowych. Jako jedna z nielicznych należała do IRPA. Ogromna wiedza i doświadczenie zostało przelane na papier i wydane w 1984 roku. Wcześniej nie była tak znana, jednak znalazłam ją przez internet za bezcen i przyznam, że nie oddałabym! Obowiązek na półkach.

6. Moje lata w Top Gear ~ Jeremy Clarkson
Lekka i groteskowa książka Clarksona. Zbiór felietonów dziennikarza z wielu lat. Czytając, płakałam ze śmiechu ;-) Także prezent mikołajkowy sprzed dwóch lat.

7. Jazda z Hołkiem. ABC dobrego kierowcy ~ Krzysztof Hołowczyc, Ireneusz Iwański
Dla każdego kierowcy ;) Podchodzi pod poradnik, w którym dowiadujemy się między innymi, jak jest w Skandynawii czy na Ukrainie i czy warto wybrać się tam samochodem. Masz problem z przykładu - z drżeniem kierownicy? Zajrzyj do Hołka! Kupiona z 9.99 zł w Lidlu/Biedronce.

8. Piekło Dakaru ~ Krzysztof Hołowczyc, Julian Obrocki
Dakar 2005-2012. Przeczytane w dwa dni. Wróć. Pochłonięte w 48h! Szybko i bardzo lekko się czyta. Kupiona w miękkiej oprawie w Empiku za 31.90 złotych.

9. Colin McRae. Autobiografia legendy WRC ~ Colin McRae, Derik Allso
Napisana przed śmiercią zawodnikai kontynuowana po jego odejściu. Możemy zajrzeć do jego kokpitu i zobaczyć, dlaczego tak długo dążył do swojego celu. Zakupiona podczas wakacji w 2014 roku za 23.80 zł.

10. Formuła 1. Startuj i jedź! ~ Bruce Jones
Prezent od mojego wujka, który tłumaczył ów książkę. Świetna pozycja, zwłaszcza dla początkujących pośród F1. :-)

11. Testament Diabła. 44 historie z życia mistrza ~ Tomasz Gollob, Dariusz Ostafiński
Prezent na osiemnaste urodziny od przyjaciół. Wcześniej bardzo długo przymierzałam się do jej kupna, choć ciężko było. Biografia Golloba, jednak spora część jest poświęcona SGP, a nie ligowym rozgrywkom. Dowiadujemy się, jak Tomek z debiutanta staje się mistrzem i legendą.

12. Verva Street Racing 2010-2013
Opis czterech edycji VSR, od pierwszej do roku 2013. Od ulic aż po Stadion Narodowy. Dostałam podczas Vervy w 2014 r. od organizatorów.

13. Ilustrowana historia Formuły 1 ~ Tim Hill
Od 1950 do sezonu 2008. Gruba, ciężka i zawierająca wszystko. Mnóstwo zdjęć Daily Mail, co jest świetnym dodatkiem.

14. Kronika Ścigania. Formuła 1 2011/2012 ~ Cezary Gutowski, Petr Dufek
Prezent od Michała Broniszewskiego. Wbrew tytułowi - zawiera w sobie nie tylko F1, ale także F3, VW Sirocco R-Cup, F BMW Intersteps, GT Open czy też 24h Dubai.

PROGRAMY

15. Endurance Series 2013
16. Endurance Series 2014
17. Kessel Racing
18. Raffaele Marciello FIA F3
19. Circuit Dijon Saison 2014
20. 2012 Formula 1 Grand Prix of Europe 22-23-24 June Valencia
21. 2013 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix Melbourne 14-15-16-17 March

Polecam także serdecznie książkę pt. "Wyścig ku śmierchi" Alistaira McLaena. Niestety, w mojej pozycji już jej nie ma (zaginęła bez wieści), lecz czytałam i jedno wiem na pewno - niesamowita!
Pozdrowienia, M./


1 komentarz:

  1. Całkiem pokaźny zbiór.
    Książka "Legendy Formuły 1" byłaby dobra dla początkujących jednak przez błędy nie polecam jej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Textbookers baner